wtorek, 14 kwietnia 2015

Na wszystko jest czas i wyznaczona godzina.


„Wszystko ma swój czas, jest wyznaczona godzina na wszystkie sprawy pod niebem.”Koheleta 3:1

Przypomniała mi się ta prawda prosta, gdy zobaczyłem filmik, na którym młoda matka idzie przez miasto. Lewą dłonią trzyma małą dziewczynkę za rękę a drugą esemesuje lub robi coś innego w swoim telefonie. Jest całkowicie pochłonięta tym telefonem w ogóle nie zwracając uwagi na córkę. Widziałem podobne obrazki na ulicach miast a nawet w mojej wiosce widuje pod oknem młodą matkę często pchającą wózek przed sobą i ZAWSZE prowadzącą rozmowę przez telefon komórkowy. Gdy kiedyś ku własnemu zdziwieniu zobaczyłem ją jak nie prowadzi rozmowy to byłem pod tak dużym wrażeniem, że powiedziałem o tym żonie. Ona stwierdziła krótko: 
– Niemożliwe! 
– Widocznie popsuł się telefon – uciąłem dalsze spekulacje.
Ja osobiście bardzo nie lubię telefonów komórkowych i pewnie zostanie mi to uznane za przejaw starości, choć nie czuję się stary, ale czy ktoś się w ogóle czuje starym? Moim zdaniem starzy jesteśmy tylko z ciała a dusza zawsze czuje się młodo, bo przecież stworzeni jesteśmy do wieczności, o czym też możemy przeczytać w 3 rozdziale Koheleta. 

„Uczynił wszystko pięknie w swoim czasie, nawet wieczność włożył w ich serca, jednak nie pojmie człowiek dzieł, jakich Bóg dokonuje od początku aż do końca.”Koheleta 3:11

Księga Mądrości lepiej wyraża tą myśl:

„Bo dla nieśmiertelności Bóg stworzył człowieka - uczynił go obrazem swej własnej wieczności.”Mądrości 2:23

Wróćmy jednak z wieczności do tu i teraz. Obecnie wieczność jest naszym celem i tematem dobrej nowiny, jaką głosimy póki jednak jej nie osiągniemy mamy czas ograniczony, co może skłaniać nas do życia w pośpiechu lub do robienia wielu rzeczy na raz. Na pewno nie warto tracić czasu na byle co, ale czy trzeba robić wiele rzeczy jednocześnie? Pisma Święte radzą nam postępować starannie i po kolei. 

Wszystko ma swój czas, jest wyznaczona godzina na wszystkie sprawy pod niebem: Jest czas rodzenia i czas umierania, czas sadzenia i czas wyrywania tego, co zasadzono, czas zabijania i czas leczenia, czas burzenia i czas budowania, czas płaczu i czas śmiechu, czas zawodzenia i czas pląsów, czas rzucania kamieni i czas ich zbierania, czas pieszczot cielesnych i czas wstrzymywania się od nich, czas szukania i czas tracenia, czas zachowania i czas wyrzucania, czas rozdzierania i czas zszywania, czas milczenia i czas mówienia, czas miłowania i czas nienawiści, czas wojny i czas pokoju.”Koheleta 3:1-8

Chciałbym żebyś zrozumiał, że lepiej wykorzystasz swój czas, gdy będziesz go poświęcał tylko jednej sprawia na raz. Oczywiście, gdy skończysz możesz skutecznie zając się inną sprawą. Jest to mądrość zawarta w Świętych Pismach, ale codzienne życie ją potwierdza. Na przykład ja codziennie jeżdżę na Pocztę, wysyłam tam paczki i listy, ponieważ prowadzę handel przez Internet. Są tam różne pracownice Poczty obsługujące klientów. Poznaję tam stojąc w kolejce różne osoby. Pewien sprzedawca, który tak samo jak ja często wysyła paczki stanął, za mną w kolejce, mimo że miałem sporo do wysłania paczek a w drugim okienku był zwykły klient, który wysyłał pewnie tylko jedną paczkę. Zasugerowałem, więc że pewnie tam będzie szybciej, na co mój znajomy odpowiedział zdecydowanie:

– Na pewno nie.

Dlaczego tak powiedział? Ponieważ pracownica Poczty, która tam obsługiwała ma zwyczaj, zajmować się kilkoma sprawami jednocześnie, komentuje zachowanie się dzieci, wita wszystkich znajomych, jacy wejdą na Pocztę, przy czym prawie zawsze jej coś spadnie, coś nie będzie mogła znaleźć, tak że w sumie proste czynności wykonuje dłużej od innych pracownic. Jestem absolutnie pewien, że gdyby nie widziała nikogo za wyjątkiem osoby aktualnie obsługiwanej to wykonałaby więcej pracy w krótszym czasie. Cokolwiek robimy powinniśmy, robić tylko jedną rzecz w danym momencie. Tą mądrą radę z księgi Koheleta potwierdził Pomazaniec Boży Jeszu:

„Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy.”Mateusza 6:34

Oczywiście nie chodzi o życie bez planowania, ale raczej chodzi o to by jednocześnie zajmować się jednym tylko problemem. A gdy nadejdzie odpowiedzi czas to wówczas zajmiemy się kolejnym. 
______________________
krzysztof sługa pomazańcowy

Poniżej jest film, który stał się pretekstem dla dzisiejszego tematu.


Na wszystko jest czas oddzielny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz