sobota, 1 listopada 2014

"Kto zaś umie dobrze czynić, a nie czyni, grzeszy".

"I pójdą ci na mękę wieczną, sprawiedliwi zaś do życia wiecznego."
Mateusza 25:46

Kto pójdzie na mękę i za co? Ponieważ wczorajszy temat o pomaganiu najsłabszym miał mniejszą oglądalność niż inne tematy na tej stronie, więc w myśl zasady, że trzeba wzmacniać to, co jest najsłabsze dziś dodam kolejne argumenty na poparcie wczorajszego warunku zbawienia. Musisz to czytelniku zrozumieć, ponieważ jest to ważny warunek byś mógł dostąpić zbawienia.

Ku przestrodze dam ci przykład bogacza pod domem, którego żebrał Łazarz. Ten cierpiący biedak był najsłabszym ogniwem w narodzie Izraelskim i potrzebował pomocy. Mimo że spędzał całe dnie pod domem bogacza to ten nie przyniósł mu ulgi, był ślepy i Głuchu na potrzeby chorego biedaka. Z przypowieści opowiedzianej przez mesjasza dowiadujemy się, że obaj zmarli biedak otrzymał ukojenie po śmierci a bogacz karę. Na pewno znasz tą opowieść. Zastanów się, jaka straszna zbrodnię uczynił bogacz, że został ukarany? Czy kogoś zamordował? Czy kogoś zgwałcił, okradł lub torturował? Nic z tych rzeczy. Mógł śmiało powiedzieć jak czynią to miliony innych ludzi: „Jestem dobrym człowiekiem, nigdy nikogo nie skrzywdziłem”. A jednak otrzymał on karę. Za co został ukarany bogacz? Zanim podam biblijną zasadę przyjrzyjmy się jeszcze jednemu ostrzeżeniu:

 "Wtedy odezwie się i do tych po lewej stronie: Idźcie precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany diabłu i jego aniołom! Bo byłem głodny, a nie daliście Mi jeść; byłem spragniony, a nie daliście Mi pić; byłem przybyszem, a nie przyjęliście Mnie; byłem nagi, a nie przyodzialiście mnie; byłem chory i w więzieniu, a nie odwiedziliście Mnie. Wówczas zapytają i ci: Panie, kiedy widzieliśmy Cię głodnym albo spragnionym, albo przybyszem, albo nagim, kiedy chorym albo w więzieniu, a nie usłużyliśmy Tobie? Wtedy odpowie im: Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, czego nie uczyniliście jednemu z tych najmniejszych, tegoście i Mnie nie uczynili. I pójdą ci na mękę wieczną, sprawiedliwi zaś do życia wiecznego."
Mateusza 25:41-46

Pomaganie innym tym, którzy radzą sobie gorzej lub w ogóle sobie nie radzą jest obowiązkiem każdego chrześcijanina, który ma ku temu możliwości. Oczywiście „z pustego i Salomon nie naleje”, ale są wśród nas tacy którzy nie maja pustych kont i mogą pomóc.

Ja też wam powiadam: Pozyskujcie sobie przyjaciół niegodziwą mamoną, aby gdy /wszystko/ się skończy, przyjęto was do wiecznych przybytków.
Łukasza 16: 9 

Bogacz z opowieści Chrystusa nie pozyskiwał przyjaciół swoim bogactwem przeciwnie uważał, że im posiada go więcej tym jest bezpieczniejszy. To był poważny błąd, którego później bardzo żałował. Z jego argumentacji wynika, że gdyby wiedział, co go czeka to żyłby mądrzej. No to ja Was drodzy informuje, co czeka tych, którzy mogą ale nie chcą pomagać innym. Na koniec podaję zasadę rządząca sprawiedliwością Bożą:

"Kto zaś umie dobrze czynić, a nie czyni, grzeszy". 
Jakuba 4:17 
___________________
Krzysztof pomazańcowy

Ps. W tym miejscu chciałem umieścić link do Piotra Radonia, który nie miał rąk ani nóg ale miał komornika który z ramienia państwa opiekuńczego go gnębił. Żeby umieścić link wszedłem na jego profil na fejsbuku i ku swojemu zdziwieniu pod data 29 października 2014, przeczytałem: 
PIOTR RADON ODSZEDŁ OD NAS DZIŚ W NOCY WSZYSTKIM SERDECZNIE DZIĘKUJEMY ZA WSPARCIE W TRUDNYCH CHWILACH DLA NIEGO I DLA NAS
RODZINA PIOTRKA....

Pogrzeb będzie w poniedziałek o godz 14.00 w kaplicy na cmentarzu parafialnym w Dąbrowie Tarnowskiej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz