sobota, 18 lipca 2015

Biada mi, gdybym nie głosił!


Pamiętam jak nie chciałem doić kozy. Ja chłopak z miasta miałbym doić kozę? Wżyciu! A jednak doje je codziennie i nie sprawia mi to żadnego problemu. „Wszystko jest trudne zanim stanie się łatwe”. Nie wiem, kto pierwszy wypowiedział te słowa, ale są oczywiście prawdą. Przy czym warto zauważyć, że niektóre sprawy nigdy nie są trudne w sensie dosłownym tylko, że my się boimy je podjąć. Są więc trudne w tym sensie że takie nam się wydają. Strach sprawia ze boimy się czasem coś zrobić i jeśli nie zostaniemy przymuszeni to czasem nigdy nie podejmuje decyzji, które są dla nas zbawienne. Tak też jest z powołaniem do służby dla Boga i Chrystusa. Bóg nas do niczego nie zmusza. Musimy sami zgłosić się do służby i z wszystkich sił dbać o wierność w tej służbie.

Wprawdzie zdarzyły się wyjątki takie jak powołanie Mojżesza czy Pawła to jednak są to rzadkości i przeważnie każdy sam musi zgłosić swoją gotowość. Mojżesz i Paweł też mogli odmówić, mieli przecież wolną wolę. Mogli się wycofać w każdej chwili, ale tego nie zrobili i są dziś dla nas przykładem wiernej służby.

Paweł napisał:

"Nie jest dla mnie powodem do chluby to, że głoszę Ewangelię. Świadom jestem ciążącego na mnie obowiązku. Biada mi bowiem, gdybym nie głosił Ewangelii!" 1 Koryntian 9:16

Z pewnością Mojżesz też poniósłby stosowną karę gdyby nie podjął swojej misji. Trochę się wymawiał twierdząc że:

„Proszę, Panie, nie jestem ja mężem wymownym, nie byłem nim dawniej, nie jestem nim teraz, odkąd mówisz do sługi swego, jestem ciężkiej mowy i ciężkiego języka.” Wyjścia 4:10

Ostatecznie jednak podjął się misji odbierając pierwszą chwałę za życia a teraz czeka go jeszcze większe wyniesienie do chwały. Paweł też miał wahania gdyż Ananiasz powiedział do niego:

Dlaczego teraz zwlekasz? Zanurz się i obmyj z twoich grzechów, wzywając Jego imienia!” Dzieje 22:16

Wszyscy jesteśmy przeznaczeni do służby i każdy powinien stawić się do niej ochoczo. Przykładem takiej odważnej i męskiej postawy był prorok Izajasz.

„I usłyszałem głos JHWH mówiący: ‘Kogo mam posłać? Kto by Nam poszedł?’ Odpowiedziałem: ‘Oto ja, poślij mnie!’” Izajasz 6:8

W taki tez sposób Chrystus nasz pan powołuje dzisiaj. Daje nam sygnał i pierwsze zrozumienie prawdy a następnie czeka na nasza akcję. Biada tym którzy nie odpowiedzą na jego wezwanie.
_________________
krzysztof pomazańcowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz