czwartek, 16 czerwca 2016

Trójca i Biblia [film]



Zadano mi pytanie, czy wierzę w trójcę? Kto regularnie czyta mojego bloga, a także kto oglądał moje filmy, wie, że nie wierzę w nic co nie pochodzi z objawienia, z góry. Owszem czasem coś jest niedopowiedziane i wówczas musimy się domyślać pełnej odpowiedzi, ale wynik naszych domysłów nie może być sprzeczny z Pismem Świętym, a tak jest w przypadku dogmatu o trójcy. Nie tylko nie ma uzasadnienia biblijnego, ale jest z Pismami sprzeczna. Jej zwolennicy muszą naginać interpretację biblijnych wersetów na potrzebę uzasadnienia trójcy. To jest właśnie sytuacja, kiedy dochodzi do prywatnej interpretacji, przed którą ostrzegał Piotr.

„To przede wszystkim miejcie na uwadze, że żadne proroctwo Pisma nie jest dla prywatnego wyjaśnienia.” 2 Piotra 1:20

Gdyby ktoś chciał, sam poznać prawdę, o Bogu, wystarczy, że wnikliwie zacznie czytać Pismo Święte. Nigdy jednak sam nie dojdzie do wniosku, że istnieje trójca. To jest dogmat, który swoje źródło ma poza Biblią. Właśnie przed takimi zewnętrznymi dodatkami ostrzegali nas pisarze biblijni.

"Umiłowani, wkładając całe staranie w pisanie wam o wspólnym naszym zbawieniu, uważam za potrzebne napisać do was, aby zachęcić do walki o wiarę raz tylko przekazaną świętym." Judy 1:3  


"Mówiąc to, miałem na myśli, bracia, mnie samego i Apollosa, ze względu na was, abyście mogli zrozumieć, że nie wolno wykraczać ponad to, co zostało napisane, i niech nikt w swej pysze nie wynosi się nad drugiego."  1 Koryntian 4:6  



__________________
krzysztof pomazańcowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz